Een goede carrosserie begint met een goede samenwerking

Historie

Eerste generatie

Van Rijssel carrosseriebedrijf B.V. is een echt familiebedrijf. Het stamt uit 1970. Theo van Rijssel neemt in maart van dat jaar een loods van ca. 500 m2 in gebruik en krijgt zijn eerste opdracht. Er is werk genoeg voor de vakman, al snel komen er medewerkers in dienst. Theo van Rijssel Carrosseriebedrijf B.V., zoals het bedrijf toen heette, bouwt vooral kippers en veewagens. Onderhoud en reparatie van veewagens horen tot de bedrijfsactiviteiten.

In 1988 overlijdt Theo van Rijssel plotseling. Zijn vrouw Hannie van Rijssel-Eijsbouts zet het bedrijf met veel inzet voort. In 2000 nemen zoon Johan en zijn vrouw Els van Rijssel-van den Boomen het bedrijf over. De naam verandert in van Rijssel carrosseriebedrijf B.V.

Tweede generatie

De tweede generatie gaat ambitieus te werk. Allereerst wordt van Rijssel carrosseriebedrijf officieel HMF-dealer. We bouwen kranen op, doen het onderhoud ervan en voeren keuringen uit. Kort na de overname beginnen bovendien de voorbereidingen voor de bouw van een nieuw bedrijfspand. Doel: de situatie creëren om volgens de hoogste kwaliteitsnormen efficiënt maatwerk te kunnen bouwen. In 2004 wordt het pand op Bonksel 9 in Asten geopend. Een goede stap die in 2010 een vervolg kreeg met de uitbreiding van het bedrijf met extra reparatie- en opslagruimte. Vanaf dat moment werken we op verschillende locaties. Het aantal medewerkers groeit met het aantal opdrachtgevers mee. Daarom beginnen we al vrij snel na te denken over een nieuw bedrijfspand, waar we als één team alle taken kunnen uitvoeren: van ontwerp tot tekening, bouw en onderhoud. Ook de snelgroeiende afdeling kranen heeft een goede plek in ons nieuwe pand. Najaar 2019 zijn we verhuisd. Mooi op tijd voor de viering van ons 50-jarig jubileum in 2020. Ja, op 14 maart staan we graag stil bij dat feestelijke moment. Onder andere met een open middag voor wie nieuwsgierig is naar hoe een modern carrosseriebedrijf eruit ziet. Daarna gaan we verder waar we gebleven waren. Helemaal klaar voor de toekomst. 

 

Website door Buro TARGET